Ekonomi

Almanya’da tüketici güveni toparlandı

Almanya merkezli pazar araştırma şirketi GfK, önümüzdeki aya ilişkin Tüketici Güven Endeksi sonuçlarını açıkladı.

Açıklamada, Mart ayında revize edilen ve bu ay için eksi 29,3 olarak ölçülen Tüketici İnanç Endeksi’nin Mayıs ayı için 3,6 puan artarak eksi 25,7 puana ulaştığı belirtildi. Böylece endeks yükselişini yedinci aya taşırken, 2022 Nisan ayından bu yana en yüksek seviyesine ulaştı.

Piyasa beklentisi endeksin eksi 27,9 puana yükseleceği yönündeydi.

Almanya’nın gelecekteki mali durumu hakkında daha olumlu olması, elektrik fiyatlarının daha kontrollü olması ve maaşlarda artış beklentisi, ülkedeki Tüketici Güveninin artmasının ana itici gücü olarak gösterildi.

GfK raporunda, “Toplu pazarlık gelirinde beklenen artışla birlikte, giderek daha fazla sayıda hane, başlangıçta enflasyon nedeniyle korkulan yüksek satın alma gücü kaybının önemli ölçüde daha az olacağını varsayıyor.”

Ancak pandemi öncesi seviye altında

GfK Araştırmacısı Rolf Buerkl, bahisle ilgili yaptığı değerlendirmede, ülkede tüketici güveninin geçen ay yaşanan yavaşlamanın ardından toparlanmaya başladığını belirterek, “Ancak değer olarak Kovid-19 pandemisi öncesi seviyenin altında kalıyor” dedi.

Buerkl, hanehalkı gelir beklentilerinin de art arda yedinci aydır yükseldiğini ve ilk kez Rusya-Ukrayna savaşı öncesi seviyelere geri döndüğünü bildirdi.

Ortada, negatif tüketici güveni, özel tüketimde yıldan yıla düşüşe işaret ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu