iPhone Wi-Fi Sorunu Kesin Çözümü
Apple tarafından geliştirilen iOS işletim sistemine sahip iPhone akıllı telefonlar, günümüzde kullandığımız pek çok aygıt üzere internet teması olmadan pek de işe fayda aygıtlar değiller. Taşınabilir data kullanarak da bir yere kadar, bu nedenle bir kablosuz Wi-Fi ağına bağlanmanız gerekiyor. Kolay bir süreç olmasına karşın pek çok kullanıcı iPhone Wi-Fi sorunu nedeniyle istedikleri ağa bir türlü bağlanamıyor.
iPhone Wi-Fi sorunu genel olarak bağlanmak istediğiniz ağın modemi ile bağlantılı olarak ortaya çıkar ve tahlili son derece kolaydır. Lakin bazen bu sorun aygıt ayarları kaynaklı olabilir. Bu sorunun da tahlili kolaydır ancak biraz daha uğraşmanız gerekebilir. Tekrar de telaş etmeyin, tahlilsiz bir sorun değil. Gelin iPhone Wi-Fi meselesinin kesin tahlili için Apple tarafından sunulan yollara yakından bakalım.
iPhone Wi-Fi sorunu kesin tahlili için uygulayabileceğiniz teknikler:
- Yöntem #1: Modemin açık ve yakınınızda olduğundan emin olun.
- Yöntem #2: Katılmak istediğiniz Wi-Fi ağının görünür olduğundan emin olun.
- Yöntem #3: Wi-Fi parolasını gerçek girdiğinizden emin olun.
- Yöntem #4: Wi-Fi ağı sıkıntılarını görüntüleyin.
- Yöntem #5: Yönlendirici irtibatını denetim edin.
- Yöntem #6: Cihazınızı yine başlatın.
- Yöntem #7: iPhone ağ ayarlarını sıfırlayın.
- Yöntem #8: iPhone Wi-Fi sorunu devam ediyorsa Apple teknik servisine ve internet servis sağlayıcınıza başvurun.
Yöntem #1: Modemin açık ve yakınınızda olduğundan emin olun:
Pek çok kullanıcı, internet hizmetini aldığı internet servis sağlayıcı tarafından heyetim sırasında verilen modemi kullanıyor ve kabul edelim bu modemler pek de düzgün çalışmıyor. Bu nedenle iPhone Wi-Fi sorunu yaşadığınız vakit birinci olarak modeminizi denetim etmenizde fayda var.
iPhone Wi-Fi sorunu yaşadığınız modemin açık olduğundan, genel ağa bağlı olduğundan emin olun. Daha da değerlisi, modemin kapsama alanında olup olmadığınızdan emin olmalısınız. Çünkü pek çok modem ortaya birkaç duvar girdiğinde bile kapsama gücünü kaybeder. Bu nedenle modeme yakın durarak sorunun devam edip etmediğini denetim etmelisiniz.
Yöntem #2: Katılmak istediğiniz Wi-Fi ağının görünür olduğundan emin olun:
Modem açık ve yakınınızda ancak tahminen görünür değil. Birden fazla kullanıcı Wi-Fi ağına otomatik olarak katıldığı için Wi-Fi ağının görünür olup olmadığından emin olmaz. Cihazın Ayarlar, Wi-Fi sayfası üzerinden kablosuz Wi-Fi ağının görünür olup olmadığından emin olun. Elbette Wi-Fi ağının görünür olması kâfi değil. Ağ isminin yanında mavi tık çıkana kadar irtibat kesin değildir. Şayet ağ ismi görünmüyorsa modemin kablosuz özelliği devre dışı kalmış olabilir. Modemi yine başlatmayı deneyebilirsiniz.
Yöntem #3: Wi-Fi parolasını yanlışsız girdiğinizden emin olun:
Daha evvel bağlanmış olduğunuz ve otomatik olarak katılma müsaadesi verdiğiniz Wi-Fi ağı bir halde listenizden düşmüş olabilir. Bu nedenle iPhone Wi-Fi sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Yapmanız gereken Wi-Fi ağı parolasını yine girmektir. Doğru girdiğinizden emin olmanıza karşın hala ilişki sorunu yaşıyorsanız hem modemi hem de aygıtı yine başlatın. Birden fazla durumda var olan sorunun nedenleri ortadan kalkacaktır.
Yöntem #4: Wi-Fi ağı meselelerini görüntüleyin:
iPhone cihazınızdaki Ayarlar uygulamasının Wi-Fi sayfasını açtığınız vakit sadece bir ağa bağlanmıyor, birebir vakitte bağlamak istediğiniz ağda bulunan ve cihaz tarafından fark edilen problemleri görebiliyorsunuz. Bu sıkıntılar genel olarak ağ isminin çabucak altında turuncu renkli bir yazı ile kullanıcıya gösterilir, özel bir görüntüleme gerekmez. Şayet ağ isminin altında bu türlü bir sorun yazısı görüyorsanız buna uygun bir tahlil formülü izleyebilirsiniz.
Yöntem #5: Yönlendirici kontağını denetim edin:
İnternet servis sağlayıcılar tarafından verilen modemler pek de düzgün çalışmadığı için pek çok kullanıcı ek bir yönlendirici satın alarak kapsama alanını genişletiyor. Ana modemden kablosuz ya da kablolu olarak aldığı ağı genişleten yönlendirici kaynaklı bir sorun nedeniyle iPhone Wi-Fi sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Yönlendiricinin irtibat kablosunu, güç kaynağını ya da ana modemle ortasındaki kablosuz ilişkiyi denetim ederek sorunu çözmeniz mümkün.
Yöntem #6: Aygıtınızı tekrar başlatın:
Yıllar geçse de asla eskimeyecek bir tahlil formülü olan yine başlatmayı iPhone Wi-Fi sorunu yaşadığınız vakit da kullanabilirsiniz. Hem iPhone aygıtınızı hem de modemi kapatın. Birkaç dakika kapalı kalsınlar. Sonra her ikisini de açın ve sorun çıkaran kablosuz Wi-Fi ağına yine bağlanmayı deneyin. Tekrar başlatma sırasında var olan küçük problemler sistem tarafından çözüldüğü için iPhone Wi-Fi problemine da bu türlü bir durum neden oluyorsa çözülmüş olacaktır.
Yöntem #7: iPhone ağ ayarlarını sıfırlayın:
- Adım #1: iPhone cihazınızdaki Ayarlar uygulamasını açın.
- Adım #2: Genel sayfasını açın.
- Adım #3: Aktar yahut Sıfırla seçeneğine dokunun.
- Adım #4: Sıfırla seçeneği ile devam edin.
- Adım #5: Ağ Ayarlarını Sıfırla seçeneğine dokunun.
- Adım #6: Ağa tekrar bağlanmaya çalışın.
- Adım #7: İşlem tamam.
iPhone Wi-Fi sorunu yaşamanızın nedeni tahminen bağlanmak istediğiniz ağ değil de aygıtınızın ağ ayarları olabilir. iPhone ağ ayarlarını sıfırlamak için üstteki adımları izlemeniz kâfi. iPhone ağ ayarlarının sıfırlanması demek daha evvel kullandığınız Wi-Fi ağlarının, bu ağa bağlandığınız kayıtlı parolaların, hücresel data ayarlarının, VPN ayarlarının ve APN ayarlarının sıfırlanması demektir. Şayet bu bilgilerden kaybetmek istemedikleriniz varsa ağ ayarlarını sıfırlama süreci öncesi bir yerlere kaydetmekte fayda var.
Yöntem #8: iPhone Wi-Fi sorunu devam ediyorsa Apple teknik servisine ve internet servis sağlayıcınıza başvurun:
Yukarıda anlattığımız tüm prosedürleri uygulamanıza karşın iPhone Wi-Fi sorunu devam ediyorsa öncelikle diğer aygıtlarla birebir ağa bağlanmayı deneyin. Eğer farklı aygıtlar da kelam konusu kablosuz Wi-Fi ağına bağlanamıyorsa internet servis sağlayıcınızla bağlantıya geçmeniz gerekiyor.
Eğer farklı aygıtlar iPhone Wi-Fi sorunu yaşadığınız kablosuz ağa rastgele bir sorun yaşamadan bağlanıyorsa iPhone aygıtınızla farklı kablosuz ağlara bağlanmayı deneyin. Farklı ağlara bağlandıysanız üstteki metotları tekrar deneyin. Lakin farklı ağlara da bağlanmıyorsa aygıtınızda bir sorun var demektir. En yakın Apple teknik servisine giderek durumu anlatın.
Cihazınızın bir türlü internete bağlanmamasına neden olan iPhone Wi-Fi sorunu kesin tahlili için uygulayabileceğiniz metotları adım adım tüm ayrıntılarıyla anlattık. Birden fazla vakit bu cins problemlerin tahlili kolaydır lakin bazen bir uzman dokunuşu gerekebilir.